Dag 8 - Niagara Falls - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Laura - WaarBenJij.nu Dag 8 - Niagara Falls - Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Niagara Falls - Toronto

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2014 | Canada, Toronto

We zijn alweer 8 dagen in Amerika, de tijd vliegt echt! Nog maar even niet aan thuis denken dan maar..

Vandaag zijn we vertrokken vanuit Niagara Falls naar Toronto. Dit ligt op ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Niagara Falls. De weg er naar toe ging goed, je hebt zelfs in Canada een speciale rijstrook waar je met je auto mag rijden als je met 2 of meer personen in de auto zit. Erg handig voor ons! Maar ook bizar om te zien hoeveel mensen er eigenlijk alleen rijden in de auto. Hoe dichterbij we bij Toronto kwamen, hoe drukker het werd. We dachten dat Boston druk was met verkeer, maar dit was nog erger! We waren al redelijk vroeg bij het hotel, maar konden onze kamer helaas nog niet in. Dus toen maar naar het centrum van Toronto gegaan. We hadden er alleen geen rekening mee gehouden dat het een uur, ja één uur is met de metro naar het centrum van Toronto.

Toronto staat bekend om de CN Tower. Deze toren was ooit bedoeld als zendmast, maar doordat de populatie in Toronto snel steeg, was het niet mogelijk om deze toren als zendmast te gebruiken. Ze hebben toen besloten hier een toeristische attractie van te maken. Trouwens, de zendmast wordt nog wel steeds gebruikt. Tot 2007 was de CN Tower het hoogste gebouw van de wereld, maar werd toen ingehaald door Burj Khalifa in Dubai.
Wat een ontzettend mooie toren en wat een mooi uitzicht heb je daar vanaf. Het was een hele heldere dag dus je kon heel ver kijken! In de CN Tower is er ook een glazen vloer geplaatst, waar je ook op kunt staan. Ik vond het toch wel een beetje eng, het gaat toch tegen je gevoelens in heb ik het idee. Heel veel mensen gaan er ook op staan springen, wat ik nog enger vind. Maar hoe langer je er op blijft staan, hoe natuurlijker het wordt. Heel veel mensen proberen ook een foto van zichzelf te maken wanneer ze er op liggen, maar doordat het buiten zo licht is en binnen donkerder, krijg je geen mooie foto's.

Hierna zijn we weer naar beneden gegaan. We hadden gelezen dat er in Toronto een heel groot winkelcentrum ondergronds is, alleen was ik de naam er van vergeten. Dus moesten we eerst een plek met wifi vinden (vindt die maar eens als je hem echt nodig hebt!) om het op te zoeken. Na ongeveer een half uur tot drie kwartier hadden we het eindelijk gevonden, na wat hulp van de locals. Het heet Toronto Eaton Centre. Het is inderdaad heel erg groot en heel heel heel veel winkels zijn er te vinden. We hebben hier wat rond gelopen en gekeken, maar niks gekocht, toch wel bijzonder denk ik?

We waren alle drie zo moe van het rondlopen die dag, dat we besloten om wat te gaan eten en daarna terug te gaan naar het hotel. We moesten immers nog een uur met het openbaar vervoer :-).