Dag 12 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 12 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 12 Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag was de eerste hele dag die we hadden in Washington. Omdat we erg moe waren (nou ja, mijn moeder en ik) hadden we geen wekker gezet, we werden deze ochtend dan ook pas wakker om 09:00 uur. Daarna zijn we gaan ontbijten, deze dagen hebben we geen ontbijt in het hotel, dus zijn we bij een bakkerij om de hoek wat gaan eten. Ik had lekker muesli met vers fruit, mijn moeder pannenkoeken met allerlei soorten berries (framboos, bosbessen etc.) en mijn vader scrambled eggs. Erg lekker allemaal!

Deze dag moesten we ook de auto terug brengen, helaas! Na het ontbijt hebben we dit eerst gedaan. De auto moest terug gebracht worden naar Union Station. We wisten wel weer waar we aan begonnen, het was ontzettend druk bij het station plus er stond niet duidelijk aangegeven waar we nu heen moesten. Gelukkig in 1x(!!) gereden naar waar we moesten zijn. Ik vond het wel heel erg jammer, heb al een aantal keer gevraagd of we niet konden vragen om deze auto te kopen. Daarna hebben we nog in en rond Union Station gelopen, mooi treinstation!

Hierna hebben we de metro gepakt en zijn naar The Mall geweest. Dit is het gebied tussen het Capitool en het Washington Monument. Als je langs Washington Monument loopt, heb je verderop ook Lincoln Memorial staan.

Toen we de metro uitkwamen liepen we tegen allemaal kraampjes met eten aan, zo slim als wij waren hadden we nog niet geluncht, dus dat hebben we daar gelijk gedaan. Mijn moeder een broodje braadworst en mijn vader en ik paella. Het bleek dat elke vrijdag deze food markt wordt gehouden. Dit vond ik een erg leuk en goed idee, je kon echt van alles eten daar, buiten de hamburgers die je hier heel veel eet..

Toen we bij The Mall waren aangekomen, zagen we het National Museum of American History. Alle musea die aan The Mall staan, zijn gratis om naar binnen te gaan. Hier zijn we dus ook naar binnen gegaan. Er waren ontzettend leuke exposities, allen over de geschiedenis van Amerika. Er was een expositie over hoe de Amerikaanse vlag tot stand is gekomen, de geschiedenis van de oorlogen waarin Amerika heeft gevochten, de presidenten en de first ladies, Helaas konden we niet het gehele museum aflopen, voordat we het wisten was het sluitingstijd.

Snel even terug gegaan naar het hotel en daarna wat gegeten bij een Iers restaurant.
De volgende dag zouden we met een hop on hop off bus meegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 4337

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 02 November 2017

Australië & Nieuw-Zeeland

01 September 2014 - 16 September 2014

East-coast USA

04 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 Augustus 2012 - 20 Augustus 2012

Florida 2012

Landen bezocht: