Dag 1: Amsterdam - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam - Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam - Orlando

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Vanochtend (6 augustus) was het dan zover. Na maanden lang ernaar uitgekeken te hebben, gingen we dan eindelijk naar de USA! Ons vliegtuig vertrok om 13:00 uur en je raadt het al, erg op tijd waren we niet. Mijn vader was zo handig geweest om iets op te zoeken waardoor we niet bij Schiphol hoefde te parkeren, maar in Aalsmeer, voor een goedkoper tarief. Wij daar vanochtend heen gereden, zien wij heel die zaak niet op het adres waar het moet zitten, nog gebeld maar ze waren in gesprek, erg vreemd allemaal. Uiteindelijk maar naar Schiphol gegaan om daar te parkeren.

Op Schiphol deed bij de incheck balie zich de tweede domper voor. We hadden netjes stoelen gereserveerd via internet, blijkt dat dit niet is doorgekomen, dus de stoelen waren al vergeven aan iemand anders. Na een beetje aandringen ging de stewardess dan toch maar even bellen, met als resultaat dat we gewoon de stoelen hadden die we gereserveerd hebben.

Verder ging alles redelijk, de vlucht duurde lang, zelfs al stel je je erop zin, dan alsnog is het lang. Gelukkig met wat entertainment zoals films en spelletjes is het dragelijker. Toen we hier aankwamen was onze eerste opmerking: 'Het is warm en benauwd, maar niet zoals we in gedachte hadden'. En dat kwam misschien ook wel door de regen die op dat moment viel. Voor ik het vergeet, vanuit het vliegtuig zagen we ook nog een aantal bliksemschichten ver weg, ik was erg blij dat we daar nog even van vandaan zijn.

Daarna de auto opgehaald, wat een groot ding! Foto's volgen later! Maar wel een heerlijke auto.

Eenmaal aangekomen bij het hotel/resort, werden we hartelijk ontvangen, zoals Amerikanen altijd doen. En bij het betreden van onze kamer, waren het weer over één ding eens, wat is dit ongelooflijk groot! 2 behoorlijke slaapkamers, 2 badkamers, 3 televisies, grote keuken, grote badkamer en het balkon is afgeschermd met gaas voor de muggen.

Net zijn we even wat boodschappen wezen doen en daarna een broodje gegeten van de subway. Mijn ouders wilde ook nog even geld pinnen, kwamen we bij een pin automaat, een drive-in pin wel te verstaan, het was hilarisch!

Nu gaan we lekker slapen, morgen vroeg op voor een bezoekje aan Cape Canaveral.

• 07 Augustus 2012 - 13:08

Tante Desiree:

Haha, je vader is ook een echte Kuijpers he, met dat goedkoop parkeren :) Leuk om te lezen, en gelukkig waren jullie op tijd! En is het uiteindelijk wel gelukt met het drive-inn-pin??? Anders kan er natuurlijk niet geshopt worden... HAVE FUN!!

• 07 Augustus 2012 - 13:48

Cora Greven :

Hoihoi

Nou het klinkt gezellig allemaal hoor, geniet ervan en veel plezier.

groetjes
    Cora