Dag 4: Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 4: Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 4: Universal Studio's

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Dag 4 was gister alweer aangebroken, de tijd gaat toch wel redelijk snel, erg jammer want het is zo leuk hier! Deze dag zijn we naar de Universal Studio's geweest, wat eigenlijk meer een pretpark leek, maar wel heel erg leuk. Het was weer zo warm als de dag ervoor, super vochtig ook, maar iedereen heeft er last van dus dan lijkt het wel mee te vallen.

Bij de studio's waren 2 verschillende parken, Universal Studio's zelf en Island of Adventure, dit waren alleen maar attracties, hier gingen we niet heen. In het park zijn heel veel dingen van films te zien van vroeger, zoals 'The Blues Brothers' maar ook van nu 'Shrek' en 'Despicable Me'. Daarnaast deden ze ook leuke shows geven zoals 'Fear Factor Live'. Bezoekers die in het park waren konden zich daar ook voor opgeven, wij hebben dat niet gedaan en dat was maar goed ook, die dingen waren helemaal niks voor ons. Wat ons wel opviel is dat de Amerikanen erg goed zijn in attracties bouwen. Al met al was het een erg leuke dag in de Universal Studio's. Als laatste hebben we de attractie 'Twister' bezocht naar de gelijknamige film, hierin lieten ze echt zien hoe ze die film hebben gemaakt, erg leuk om te zien! Eenmaal in de winkel (waar je na elke attractie uitkomt) heb ik nog een hele leuke pyjama broek gekocht, met een koeien motief. Mijn vader kwam ineens naar binnen gerend dat er een eekhoorn zo voor zijn voeten stond, met 2 pootjes op zijn schoenen. Helaas had hij zijn camera op dat moment niet, want die hadden ik en mijn moeder, dit was wel erg jammer.

Daarna gegeten bij het Hard Rock Café, wat bij de Universal Studio's zat. Erg lekker gegeten en natuurlijk met goede muziek. Daarna was het tijd om naar huis te gaan, ik was helemaal gebroken. We moesten alleen nog even naar de supermarkt, we zagen het al aankomen en ja hoor, we waren in de supermarkt en regen kwam met bakken uit de hemel, onweer. De onweer die er in Nederland wel eens is, is niks vergeleken met wat hier gebeurd. Flitsen volgen elkaar op, donders zo hard en krakend, niet normaal. Dus toen toch de regen getrotseerd naar de auto want het zou nog wel even aanhouden en inderdaad zeker tot 23:00 uur heeft de onweer nog aangehouden, de regen nog iets langer. Het leuke eraan is, is dat Amerikanen dit al zo gewend zijn, dat ze er niet meer van op kijken, terwijl wij toch even denken wat is dit?

Daarna zijn we lekker gaan slapen en is het nu - in de ochtend - weer zonnig, warm en benauwd. Vandaag gaan we naar een outlet en vanavond naar Sea World, voor de avond shows, mits het weer dit toelaat.