Dag 2&3: Kennedy Space Center & Sea World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 2&3: Kennedy Space Center & Sea World - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 2&3: Kennedy Space Center & Sea World

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Orlando

Dag 2 - Kennedy Space Center

Gister (dinsdag) zijn we naar het Kennedy Space Center van de NASA geweest. Vanaf ons hotel is dit ongeveer een uurtje rijden en in de airco helemaal geen probleem. Onderweg kom je veel groen tegen, wat ik wel opmerkelijk vond. Eenmaal aangekomen bij het Kennedy Space Center, was het toch wel warm. Maar net zoals wij dachten meerdere mensen erheen te gaan. Daar een bustour genomen, die ons naar twee verschillende plekken brachten. In de bus vertelde de chauffeur/chauffeuse ook erg enthousiast over de NASA. Vooral oudere mensen doen dit werk, lijkt mij een erg mooi baantje. De eerste stop was een uitkijkpunt naar alle gebouwen en launch plekken die de NASA heeft. Erg indrukwekkend allemaal, om je te bedenken dat de spaceshuttle toch heel wat reizen naar de ruimte heeft gemaakt vanaf de plek waar wij zo dichtbij hebben gestaan. De eerste stop stond dan ook helemaal in het teken van de spaceshuttle. De tweede stop was binnen en ging alleen over de Apollo, de raketten die naar de maan zijn geweest. Er zijn heel wat Apollo bemanningen en vluchten geweest, dit was ook allemaal heel erg indrukwekkend. Je merkt heel goed dat de Amerikanen heel erg trots zijn op wat ze hebben bereikt. Na de bustour kwamen we weer terug op het visitors complex, hier kon je nog allerlei raketten zien, films in imax bekijken etc. Maar het was warm en we waren allemaal er best wel klaar mee. Dus toen maar teruggegaan naar het hotel. Onderweg reden we gewoon de onweer & regen tegemoet, ik had nog nooit zo duidelijk bliksem gezien, erg indrukwekkend. Het zijn allemaal tropische stormen vanuit Cuba etc., waar Florida elke namiddag last van heeft. Het koelt dan ook wel duidelijk af, dus dat is wel prettig.
's Avonds zijn we naar een outlet hier dicht in de buurt geweest, erg leuk. Alleen was ik zo moe, dat ik geen puf meer had om even te winkelen, dus wat gegeten en weer terug gegaan. Bijtijds naar bed, want de komende dagen staan helemaal vol gepland.

Dag 3 - Sea World

Vandaag (woensdag) gaan we naar Sea World. Voor mensen die dit niet kennen, het is een attractiepark, met geweldige shows van orka's, dolfijnen, zeeleeuwen en schildpadden. Helaas is het vandaag nog warmer dan gister. Maar net zoals wij dachten ook veel mensen, laten we naar Sea World gaan. Het was de moeite waard kunnen wij zeggen!

Helaas hebben we alleen shows gezien, geen attractie in geweest. De wachtrijen waren erg lang en in de hitte heb je geen zin om erg lang te wachten. De eerste show was van de Shamu's, orka's. Wat was dit indrukwekkend! Erg leuk hoe ze die dieren zo kunnen trainen. Daarna zijn we naar de Sealions & Otters show geweest, was meer voor kinderen, maar toch leuk om te zien. Als laatst zijn we naar de dolfijnen geweest, wat ook weer erg leuk was. Ze weten hier wel hoe ze een show moeten maken!

Er waren nog meer shows om te zien, maar omdat het best warm was, zijn we weggegaan. Bij de aankoop van het kaartje kregen we de tweede dag gratis erbij, dus we gaan morgenavond nog een keer om de shows van de avond te bekijken!

Zometeen gaan we naar the mall at millennia, schijnt heel leuk te zijn, we zijn benieuwd!

• 09 Augustus 2012 - 18:23

Fam. Van Der Stelt:

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. We kijken uit naar de volgende verslagen!

Groetjes en xxx van ons