Dag 11 Philadelphia - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 11 Philadelphia - Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 11 Philadelphia - Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

's Ochtends en een deel van de middag hebben we nog doorgebracht in Philadelphia.

In 1776 is hier de onafhankelijkheidsverklaring getekend en we wilde graag zien waar dit gebeurd is. In de Independence Hall kon je een tour doen door het gebouw. Er werd precies verteld wat er waar gebeurd was. De kamers hebben ze in originele staat gehouden. De originele stoel van George Washington staat er nog steeds, de kamer waarin deze stoel staat is de kamer waar de onafhankelijkheidsverklaring is getekend.

Daarna hebben we de Liberty Bell bezocht. Deze klok is een van de meest bekende symbolen van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog, de klok staat in zijn algemeenheid voor vrijheid. De klok wordt niet meer gebruikt om te luiden, dit wordt niet meer gedaan omdat er een scheur in zit en de klok heel fragiel is.

Hierna hebben we de auto gepakt om naar onze laatste bestemming te rijden, Washington DC! Het was best wel druk richting Washington, dus we kwamen helaas pas rond half 7 's avonds aan bij ons hotel. Het hotel ligt midden in het centrum, om ongeveer 10 min. lopen van het Witte Huis.
We hebben ons wat opgefrist en zijn toen wat gaan eten. Wat ons natuurlijk altijd overkomt is dat we een plek kiezen waar iets 'mis' mee is. Nu was het donderdagavond, niks raars zou je denken, maar kwamen we bij een restaurant/cafe waar ontzettend veel mensen waren en de muziek heel erg hard stond. Eerst vroeg een man van de bewaking bij binnenkomt al of hij mijn ID mocht zien. Prima, maar omdat we alleen wat kwamen eten was dit niet perse nodig. Toen waren we binnen en bedachten ons dat het best wel gehorig was, maar we hadden honger dus gingen toch maar zitten. Boven verwachting hebben we daar erg goed gegeten!

Daarna hebben we nog even gelopen en zijn vervolgens terug gegaan naar ons hotel.