Dag 15 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 15 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 15 Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag hadden we om 10:50 uur een tour door het Capitol, hier had ik heel veel zin in, omdat het toch wel bijzonder is. Zoveel beroemde mensen hebben door dat gebouw heengelopen en nu konden we er zelf ook doorheen lopen!
Wij waren op tijd opgestaan en met de metro naar het Capitol gegaan. Voordat we daar naar binnen mochten moesten we door poortjes heen en onze tassen moesten door een X-ray. Je mocht geen eten en drinken meenemen in het Capitol, dat is verboden. Toen we daar eenmaal doorheen waren, liepen we een stukje door een hal, waarna we in een ontvangstruimte kwamen. Gelukkig hadden we gereserveerd en konden we direct geholpen worden. Toen de tour begon, kregen we eerst een filmpje te zien van ongeveer 15 minuten. Hierin werd uitgelegd hoe het Capitol tot stand is gekomen en hoe het daar in zijn werk gaat.

Na de film werd de groep verdeeld over een x aantal begeleiders, wij kwamen bij een begeleider die Steven heet. We kregen allemaal een headset met audio. Steven had een microfoontje, wanneer hij hierdoor sprak, konden wij hem verstaan. Dit werd gedaan omdat het gebouw erg gehorig is, door de hoge plafonds. Omdat er nog meer groepen waren, raakte je dan niet in de war. Tijdens de tour zijn we in 2 verschillende ruimtes geweest, the capitol dome en een andere ruimte (waarvan ik de naam ben vergeten), waarin allerlei standbeelden staan. Deze 2 ruimtes zijn gedeelde ruimtes van het senaat en de house of representatives.
Alle 50 staten zijn vertegenwoordigd in het Capitol. Alle staten mogen van 2 bekende mensen uit hun staat een standbeeld laten plaatsen in het Capitol, deze staan over het gehele gebouw verspreid. De tour duurde helaas maar een 30 minuten, wat wij wel erg kort vonden. We hebben nog even rondgelopen in een exhibition, over het Capitol, en zijn daarna naar buiten gegaan.

Eenmaal buiten moesten mijn moeder en ik even op mijn vader wachten. Ik zat rustig op een muurtje en verderop zat een Aziatische man met allemaal tassen. Omdat het best warm was die dag verhuisde hij naar de schaduw, hij nam alle tassen mee, behalve 1. Die was niet van hem, de bewakers die daar stonden probeerde met de man te praten, maar hij kon geen Engels. Daarna vroegen ze nog aan mij of de tas van mij was, maar ook dat was niet het geval. Even later kwam de groep waarbij de Aziatische man hoorde naar buiten, waarvan er 1 Engels sprak, hij vertelde dat het inderdaad niet hun tas was. Hierna kwam mijn vader naar buiten, dus ik weet niet wat er verder is gebeurd omdat wij weer verder gingen.

We gingen naar het National Air & Space museum. Mijn vader wilde dit graag zien. Het museum gaat over alles wat met lucht- en ruimtevaart te maken heeft. Er staan ook allerlei vliegtuigen, spaceshuttles en nog andere dingen opgesteld. Overigens wist een man van het museum te vertellen dat alles wat in het museum stond echt was en geen replica was. Zo stond het eerste vliegtuig van de gebroeders Wright ook in het museum. Alles had wel te maken met de lucht- en ruimtevaart van Amerika, want hoe je het ook went of keert, Amerika vindt zichzelf heel erg belangrijk.

Hierna zijn we naar Georgetown gegaan (na wat omleidingen van mij, ik heb er een houtje van om je de verkeerde kant op te sturen, zonder dat ik het door heb), omdat we nog naar Abercrombie & Fitch gingen om nog wat mee te brengen voor ons liefste nichtje (slijm, slijm haha). Hier gelukkig geslaagd en zijn we wat gaan eten bij een Italiaan. Het was al best laat, dus zijn we terug naar het hotel gelopen en de dag was weer voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 4349

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 02 November 2017

Australië & Nieuw-Zeeland

01 September 2014 - 16 September 2014

East-coast USA

04 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 Augustus 2012 - 20 Augustus 2012

Florida 2012

Landen bezocht: