Dag 14 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 14 Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 14 Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Alweer de een na laatste volle dag die we hebben in Washington, voordat we weer naar huis gaan. 's Ochtends hebben we ontbeten en daarna hadden we besloten om een bus tour te doen door Washington met een hop on - hop off bus. Zo kon je in een kleine tijd alle hoogtepunten zien van Washington. De bus heeft 4 verschillende lijnen. Eerst hebben we de blauwe lijn gepakt die ons naar Arlington bracht, hier is een begraafplaats waar John F. Kennedy begraven ligt. Hier dichtbij is ook het Pentagon te vinden, door de aanslagen op 11 september, mogen er vanaf die tijd geen foto's gemaakt worden van het gebouw.

Daarna hebben we de rode lijn gepakt, die bij alle belangrijke hoogtepunten stopt, zoals het witte huis, Washington monument, Capitol en Lincoln Memorial. Er werd dan ook wat vertelt over Washington, erg interessant! We zijn toen uitgestapt bij het witte huis, want ja, je moet toch een foto hebben van het witte huis! Wij zeiden elke keer dan tegen elkaar, misschien kom je hier nooit meer, dus doe het nu maar.

Als laatste hebben we de gele lijn gepakt, deze was het langst van allemaal. En dat hebben we gemerkt. Deze bus ging door alle wijken van Washington heen, zoals Georgetown en Dupont Circle. Ondanks dat het die dag toch best warm was, kregen mijn moeder en ik het steeds kouder in de bus. Wat later bleek was dat ik toch best verbrand was, en dat ik het daarom koud kreeg en erg moe was. We hadden geluk want deze bus stopte precies voor ons hotel, zodat we niet veel meer hoefde te lopen. Nadat we waren opgewarmd zijn we dichtbij bij het hotel naar een restaurant geweest, daar even wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel, de dag erna zou onze laatste volle dag in Washington zijn.