Dag 1 - Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 1 - Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Amsterdam - New York

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk was het zover, na maanden lang er mee bezig te zijn geweest, de reis naar Noord-oost Amerika kon beginnen!
De wekker ging 's ochtends al om 05:15 uur, het vliegtuig zou om 09:45 uur vertrekken vanaf Amsterdam naar Zürich. We gingen iets aan de late kant van huis en je raadt het al, bij Delft begon de file al..
Gelukkig was deze snel opgelost en konden we door naar Schiphol! Gelukkig had mijn vader nu niet besloten om bij een andere parkeergelegenheid onze auto neer te zetten (meeste kennen het verhaal van 2 jaar geleden).
Daarna ingecheckt, de eerste vlucht van 4(!!) kon beginnen. Na ongeveer een uurtje landde we op Zürich. Naar eigen zeggen vond ik dit een heel erg mooi vliegveld, in een mooi landschap.
Eenmaal uit het vliegtuig naar de andere gate gelopen voor de vlucht naar New York. Daar aangekomen werd er omgeroepen dat Swiss air vrijwilligers nodig had, het ging om een vlucht naar New York met tussenlanding Londen, als vergoeding zou je er zo'n $800 voor krijgen! We hebben er even over nagedacht, maar toch besloten om dit niet te doen, we wisten niet hoelang de overstap op Londen zou gaan duren.
Om 13:00 uur kon vlucht 2 van 4 gaan beginnen! Jeetje wat een luxe zeg bij Swiss Air! Mooi vliegtuig, mooie stoelen, genoeg beenruimte en een eigen scherm. Wat dat genoeg beenruimte betreft, hier kom ik op terug, eenmaal in de lucht kwam de persoon voor mij met zijn rugleuning een heel stuk naar achter, dag beenruimte.. Toen maar netjes gevraagd of hij de stoel een beetje omhoog kon doen.
Na een vlucht van 8 uur waren we dan eindelijk in New York aangekomen! Toen moesten we nog zeker drie kwartier in de rij staan voor de douane, gelukkig goed door de douane gekomen (wie had dat gedacht!).

Toen naar ons hotel gegaan, we hadden het idee om nog even snel naar New York City te gaan. Eenmaal op het metro station stonden we te wachten, maar er kwam maar geen metro.. Uiteindelijk besloten om in de buurt van het hotel maar wat te gaan eten, we zouden alleen naar New York gaan om wat te gaan eten en verder niks te doen. De rit naar New York zou ook ongeveer 30 - 45 minuten in beslag gaan nemen, en we waren best moe.
Om 22:30 uur Amerikaanse tijd ging dan ook echt het lichtje uit bij mij :)