Dag 2 New York - Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu Dag 2 New York - Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York - Boston

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 September 2014 | Verenigde Staten, Boston

Om 05:00 uur Amerikaanse tijd ging de wekker weer, want om 07:30 uur zou onze vlucht naar Boston vertrekken. Dit is dus vlucht 3 van 4, de laatste is naar huis, maar daar wil ik nu nog even niet over nadenken!
We vlogen met JetBlue, volgens mij is dit een maatschappij vergelijkbaar met Transavia. Ontzettend aardig personeel, het vliegtuig zat niet vol, dus we konden allemaal apart zitten! Wat ik wel heel opmerkelijk vond, is dat je in het vliegtuig schermpjes had (oké dat is niet zo bijzonder meer) maar je kon daarop televisie programma's kijken die je ook op de Amerikaanse zenders kan zien! Ik vroeg hoe dit zat, maar de steward begreep de vraag volgens mij niet, hij bleef maar zeggen dat in alle vliegtoestellen televisie is.
Eenmaal aangekomen in Boston hebben we een taxi genomen naar het hotel, waar we al om 09:30 uur waren. Koffers in de kamer neergezet en op naar Boston! We zijn uitgestapt in hartje centrum, waar ook gelijk zich het bekendste park van Boston zich bevindt, the Common. Daar even rondgelopen en gezeten. Ondertussen ook in het boek van Eastern USA gekeken wat er nog meer te doen is in Boston. Ik wilde graag naar een Visitors Centre om te kijken wat er te doen is. Ik had in het boek van de Lonely Planet gelezen dat dit bij Harvard moest zijn, dus hup wij de metro in. Eenmaal daar aangekomen, konden we het niet vinden, wel een ander visitors centre. Ik ging het nog een keer goed nalezen en je raadt het al, ik had het verkeerd gelezen. Dit was het visitors centre voor Cambridge, het deel waarin Harvard ligt. Het visitors centre wat ik bedoelde, was bij The Boston Common, waar we al eerder waren! Ik met mijn vader daar naar toe terug, en wat foldertjes opgehaald. Mijn moeder was achtergebleven in Harvard. Nadat wij klaar waren gingen we weer terug naar Harvard, om daar een guided tour te doen over de campus. Dit was heel erg leuk, zo'n tour wordt gegeven door een student die zelf aan Harvard studeert, maar het wat ze zij was heel erg uit het hoofd geleerd.

Omdat het hier best warm is (30 graden) ben je snel moe van alles, we besloten dan ook om wat te gaan drinken en daarna terug te gaan naar het hotel om ons op te frissen.
's Avonds hebben we gegeten bij het Hard Rock Cafe in Boston, normaal gesproken is het altijd druk bij deze keten, toen wij aankwamen niet. Maar dit was stilte voor de storm.. Ongeveer drie kwartier later kwam een groep van ongeveer 35 man binnenlopen! We waren heel erg blij dat we voor hen daar waren. Nadat we heerlijk hebben gegeten zijn we terug gegaan naar het hotel, we hadden toch wel wat last van de jetlag, dus gingen weer bij tijds slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 4373

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2017 - 02 November 2017

Australië & Nieuw-Zeeland

01 September 2014 - 16 September 2014

East-coast USA

04 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

06 Augustus 2012 - 20 Augustus 2012

Florida 2012

Landen bezocht: