Dag 6 Rochester - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Laura - WaarBenJij.nu Dag 6 Rochester - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 6 Rochester - Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 September 2014 | Canada, Niagara Falls

Deze dag gingen we dan echt naar Canada! We hebben gekozen om de falls vanaf Canada te zien. Meerdere mensen wisten te vertellen dat het uitzicht vanaf daar veel mooier is.

Eerst hebben we nog een supermarkt opgezocht voor wat inkopen. Daarna zag ik (Laura) DSW (Designer Shoe Warehouse), volgens een collega van mij is dat een hele leuke winkel, waar je designer schoenen voor een lager prijsje kan kopen. Hier moest ik dus even een kijkje nemen!! Erg leuke winkel, waar ik ook nog hakken heb gepast van ik denk wel meer als 10cm! Ik kon er ook echt niet op lopen, maar het was leuk ze even te passen.
Hierna zijn we naar een mall in Rochester geweest, waar een Abercrombie & Fitch zit, we hebben nog voor vertrek een verzoek gekregen om daar vandaan wat mee terug te nemen. Helaas hadden ze het niet, maar we zoeken door!
Toen zijn we de auto ingestapt om naar Canada te rijden. Het was die dag best bewolkt, dus af en toe hadden we een buitje. Eenmaal aangekomen bij de Canadese grens moesten we ons paspoort laten zien en kregen we weer een aantal vragen:
- Wat kom je hier doen?
- Waar verblijf je?
- Hoe lang blijf je hier?
Deze vragen krijg je ook als je Amerika binnen wilt komen, dus het was geen verassing meer..

We werden gelukkig doorgelaten en reden we door naar ons motel. Omdat we niet alle hotels hadden vastgezet voor vertrek, hebben we gekozen voor een motel in Niagara falls. Het motel staat heel erg goed aangeschreven, dus wij hoopte hier het beste van.
Aan het begin van de avond zijn we naar de Niagara falls gelopen, dit is ongeveer 15 minuten lopen. We liepen door het stadje heen, we verwachtte helemaal niks er van, maar het leek net alsof we in een attractie park waren beland! Ontzettend veel mensen en veel attracties waar je in kan. Van een reuzenrad tot een spookhuis. Wel erg grappig om een keer te zien als je dit totaal niet verwacht.

Eindelijk waren we dan aangekomen bij de Niagara Falls. Wat een ongelofelijk mooi verschijnsel! Heel bizar om te zien dat er miljoenen liters water per seconde naar beneden komen. En inderdaad zoals we al dachten, het verschijnsel is aan de Canadese kant veel mooier dan aan de Amerikaanse kant! Je hebt in Canada veel meer overzicht over het geheel, het lijkt alsof je aan de Amerikaanse kant meer om een hoekje moet kijken als je wat wilt zien.

Na wat foto's genomen te hebben, zijn we wat gaan eten. Normaal gesproken zijn we in Amerika 'gewend' dat je ontzettend snel geholpen wordt en je drinken tijdig wordt bijgevuld. We werden zeker snel geholpen, maar nadat de waitress onze bestelling had opgenomen, hebben we haar de gehele tijd niet meer gezien. Wij vonden dit erg slechte service, we moesten aan een andere serveerster vragen om nog wat te drinken. De originele serveerster was dan ook niet heel erg blij toen we haar geen fooi gaven.

Daarna zijn we naar de Starbucks gelopen, wat koffie gedronken en toen terug gegaan naar het motel.