Dag 7 - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Laura - WaarBenJij.nu Dag 7 - Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Laura - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 September 2014 | Canada, Niagara Falls

Vandaag zouden we de Niagara Falls dan in het daglicht kunnen bewonderen! Na het ontbijt gingen we met camera's op stap. Tot op een gegeven moment ik dacht 'laat ik alvast wat foto's maken onderweg', toen kwam ik erachter dat mijn batterij - dacht ik - leeg was van mijn camera. Toen waren we genoodzaakt weer terug te gaan en de batterij in de oplader te doen. Een half uurtje / drie kwartier later konden we dan eindelijk op pad. Maar nog steeds ging mijn camera niet aan.. Het vreemde is dat als ik de camera een paar keer aan en uit zet, hij het ineens wel doet. Het lijkt dus alsof er binnenin iets niet goed zit, waardoor de camera geen contact maakt met de batterij. Als we terug zijn in Nederland zal ik de camera maar eens laten nakijken.

Terug naar waar het om ging deze dag, de Niagara Falls. We besloten nu om een andere route daarheen te nemen om zo de horseshoe (zoals de Canadezen de Niagara Falls noemen) van dichterbij te kunnen zien. Wat is het toch adembenemend mooi! Per seconde gaat er wel meer dan 2 miljoen liter water over de 'reling' naar beneden. Er komt ook een heleboel 'damp' vanaf wanneer het water beneden neerkomt, uit deze 'damp', wat eigenlijk een wolk is, valt ook echt regen. Wij zaten daar vlakbij terwijl zo'n wolk over ons heen kwam, het ging meteen regenen, ook een heel apart verschijnsel.

Natuurlijk wilde we heel graag met een boot mee, naar de Niagara Falls. De meeste mensen kennen dit als Maid of the Mist, maar dat is de maatschappij aan de Amerikaanse kant. In Canada wordt dit Hornblower Niagara Cruises genoemd. Boven kon je een kaartje kopen, waarna je een stukje naar beneden moest lopen en verder werd je met de lift helemaal naar beneden gebracht. Daar kregen we een poncho aangereikt en we dachten nog wel 'oh het zal wel meevallen'. Er werd ons verteld dat we de poncho pas mochten aandoen wanneer we op de boot waren, dit werd overigens tegen iedereen verteld. Maar natuurlijk zijn er altijd mensen die niet luisteren, zelfs grote mensen luisteren dus ook wel eens niet ;-), zij deden wel al de poncho aan voordat we aan boord gingen.

Nadat we aan boord mochten hadden we een mooi plekje uitgekozen bovenop het dek. Toen de boot ging varen vaarde we eerst lang de watervallen van de Amerikaanse kant, deze is ook heel erg mooi en indrukwekkend. Hier werden we al een beetje nat van en we dachten nog steeds 'oh als dit het is..'. Eenmaal aangekomen bij de horseshoe, wisten we niet wat we meemaakten, overal kwam regen en wind vandaan. Het valt niet uit te leggen wat daar gebeurd, maar ik heb wel heel hard moeten lachen. Voor de mensen die dit al eens hebben meegemaakt weten dus waarover ik praat.

Nadat we veilig weer aan wal stonden zijn we naar boven gegaan om even op te drogen. Mijn sokken en broekspijpen waren helemaal nat van de regen. Hierna hebben we nog een attractie gedaan Niagara's Fury. Dit was niet zo spectaculair als we dachten, eerst werd er een verhaal verteld over hoe de Niagara Falls zijn ontstaan. Daarna konden we naar een ruimte, waarin ze met regen, wind en zelfs sneeuw wilde nabootsen hoe het is om op de watervallen te varen.

Even later las ik nog wel iets interessants. Door de kracht van het water brokkelt de aarde stukje bij beetje steeds meer af. Vroeger was dit heel erg veel, maar tegenwoordig is dit nog maar 30 cm in de 10 jaar. Het is zo weinig omdat de elektriciteit er ook aan mee helpt dit te vertragen.

's Avonds zou er nog vuurwerk bij de Falls komen, dus hadden we besloten om eerst ons op te frissen en daarna wat te gaan eten. Zo gezegd zo gedaan. We hebben avond gegeten bij een heerlijke Italiaan.
Om 10:00 uur in de avond begon het vuurwerk, we waren het er alle drie over eens, hier kunnen ze nog eens wat met vuurwerk in plaats van dat lullige vuurwerk wat wij altijd afsteken met out en nieuw. Het was een erg mooie show met veel ooh-s en aah-s van alle mensen.

Na dit moois zijn we terug gegaan, de volgende dag zouden we naar Toronto vertrekken!